Friday, May 15, 2015

Kembali,...

Bertahun lamanya aku tinggalkan dunia penulisan ini... Pelbagai ragam kehidupan telah aku lalui,.. pelbagai kenangan pahit dan manis menjadi rancah kehidupanku.. Sejenak aku merindui ruangan yang membolehkan aku berbicara tanpa batasan mengenai setiap apa yang terlintas di benak hati... Kerana melalui penulisan ini juga mampu membuatkan aku lebih tenang dan berfikir dengan lebih jauh dengan setiap perkara yang berlegar-legar di dalam hati..

Bila diimbas kembali coretan yang telah dilakarkan di ruangan ini membuatkan aku tersenyum sendirian.. Secara automatiknya setiap bait-bait kenangan lalu melintas dalam fikiran setelah lame aku simpan... Simpan jauh,..

Mungkin aku akan kembali,...
Kembali mencatitkan setiap kenangan, harapan, doa.. mahupon apa sahaja yang membuatkan aku ingin berbicara melalui hati tanpa perlu dipengaruhi oleh sesiapa.. Berbicara tentang kehidupan,..tentang hati,.. trentang perasaan,.. tentang hakikat,.. realiti.. dan mungkin juga angan-angan... 

No comments:

Post a Comment